شیر و عسل یک صبحانه و میان وعده عالی برای مدرسه ای ها
شیر و عسل یک صبحانه و میان وعده عالی برای مدرسه ای ها

شیر و عسل یک صبحانه و میان وعده عالی برای مدرسه ای ها

غذایی که به کودک خود می‌دهید بسیار مهم است، چرا که مقدار انرژی لازم برای کودک، توسط این غذا فراهم می‌شود. بچه‌ها باید غذاهای متنوع و سالم بخورند تا فعال و سرزنده باشند. این غذا باید از نظر تغذیه‌ای سالم باشد، راحت و آسان به مدرسه برده شود و نباید هضم آن به قدری سنگین باشد که اشتهای کودک به شام را از بین ببرد.

به‌طور کلی اگر کودکان بین غذای سالم و ناسالم فرق بگذارند و سعی کنند که از غذای سالم استفاده کنند، در بزرگسالی هم میل به خوردن غذای سالم دارند.پس اگر به سلامت فرزند خود اهمیت می‌دهید، از همین امروز غذای مغذی و انرژی‌دار به کودک خود بدهید.

همان طور که گفته شد، شیر بهترین نوشیدنی برای کودک است. اما اگر شیر را به شکل شیرکاکائو به کودک بدهید، فواید آن کاهش می یابد، لذا بهترین نوع مصرف شیر همراه با عسل می باشد که ضمن اینکه خواص شیر را حفظ می کند مغذی نیز هست.

مواد مهم شیر عبارتند از ؛ پروتئین ، کلسیم ، فسفر ، بعضی از انواع ویتامینهای گروه B و ویتامین A پروتئین شیر گاو پروتئین با کیفیت بالا محسوب می شود زیرا حاوی اسیدهای آمینه ضروری بوده که بدن ما قادر به ساختن آنها نمی باشد و باید از طریق غذا به بدن ما برسند . شیر دارای ۸ ویتامین محلول در آب و چهار ویتامین محلول در چربی ومنبع بسیار خوبی از ویتامینهای B2 و B12 می باشد .
عسل سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنزیم ها و آمینواسیدها است علاوه بر اینکه یک غذای کامل است یک اکسیر پر انرژی است.علاوه بر اینکه عسل به عنوان شیرین کننده مغذی و طبیعی به شماره می رود، تحقیقات حاکی از این امر هستند که ترکیبات منحصر بفرد عسل، از آن یک ضد میکروب و ضد اکسیدان قوی درست می کنند.عسل کارایی ورزشی را افزایش داده و موجب بهبود جراحات می شود

ترکیب شیرو عسل مقوی ترین صبحانه می باشد .

پس کودک خود را تشویق به خوردن صبحانه کنید. کودکانی که صبحانه نمی‌خورند، از دریافت مقدار زیادی مواد مغذی مانند: کلسیم ، آهن، فیبرهای غذایی، انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین‌های B2  و B3  محروم می شوند.  هم چنین صبحانه  به دلیل افزایش سوخت و ساز بدن در هنگام صبح، برای کودکان اهمیت فراوان دارد. از طرف دیگر تحقیقات زیادی نشان می دهند که صرف صبحانه باعث افزایش قدرت یادگیری  و ایجاد تمرکز بیشتر در کودکان می شود.

اطلاعات ثبت شده در منابع تغذیه ای نشان می دهد، کودکانی که ۲۰ دقیقه قبل از آغاز کلاس، صبحانه میل می کنند، نسبت به گروهی که یک ساعت قبل، صبحانه مصرف کرده اند تمرکز بهتر و نمرات بالاتری دارند. با توجه به این نکته که بیشترین فعالیت فکری کودکان به ویژه در سنین مدرسه ساعات آغازین روز است، پس صبحانه باید شامل مواد غذایی باشد که بتواند یک سوم کل انرژی مورد نیاز روزانه را ( معادل ۶۰۰ تا۷۰۰ کالری برای پسران و حدود ۵۰۰ تا۶۰۰ کالری برای دختران ) تامین کند..

با توجه به بررسی های انجام شده اغلب کودکان تمایلی به مصرف صبحانه ندارند. کودکانی که عادت به خوردن صبحانه ندارند، دچار اختلالاتی مانند سرگیجه، تهوع و حتی در بعضی مواقع استفراغ می شوند. این مسئله نیاز به ارایه ی راهکارهای مناسب به منظور ایجاد تمایل برای خوردن صبحانه در کودکان را نشان می دهد.

مصرف صبحانه های حاضری به علت شاغل بودن مادران و نبود فرصت کافی برای جمع شدن سرسفره، از دلایل عدم توجه و تمایل کودکان به صرف صبحانه است. تکراری و یکنواخت بودن مواد خوراکی، ترس و نگرانی از رفتن به مدرسه و مواردی از این قبیل به راحتی شوق و تمایل خوردن صبحانه را از بین می برد.

پر بازدیدترین ها

کمک احتیاج دارید ؟ با ما در ارتباط باشید