لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است

داروی معجزه گری به نام سیر ترشی

layer
تاریخ بروزرسانی:
۲۸ مرداد ۱۴۰۳
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
5دقیقه

همه ما می دانیم که سیر فواید زیادی برای سلامتی دارد و از آن به عنوان اکسیر جوانی یاد می شود. به همین دلیل در زمان های قدیم به وفور استفاده می شد. سیر هم برای مصارف آشپزی و هم دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. سیر از جمله مواد غذایی است که هم به صورت خام و هم پخته و هم سیر ترشی و یا حتی پوره سیر مصارف زیادی دارد.
سیر ترشی قرن هاست که به عنوان چاشنی و طعم دهنده در کنار غذاهای مختلف استفاده می شود. سیر ترشی از سیر تازه تهیه می شود و عطر دلچسبی دارد. خواص سیر ترشی بسیار نزدیک به سیر بوده و ارزش درمانی بالایی هم دارد. این ترشی در تمام فصول سال مورد استفاده قرار می گیرد.

ارزش غذایی سیر ترشی

ویتامین C بیشترین ویتامین موجود در سیر است البته ویتامین های B1، B2  و B3 نیز در سیر ترشی وجود دارند که باعث می شوند خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی داشته باشد. علاوه بر ویتامین ها املاح و مواد معدنی دیگری از جمله منیزیم، پتاسیم، فسفر، آهن، اسید فولیک، روی و کلسیم دارد و به همین دلیل است که خواص ضد میکروبی، ویروسی و آنتی بیوتیکی دارد.

خواص شگفت انگیز سیر ترشی

سیر ترشی تمام خواص خود سیر را دارد و تنها چاشنی ای است که به ‌دلیل اعتدال طبعی برای همه مزاج ها از قبیل بلغمی، سودایی، دموی و صفراوی مناسب است، البته به شرطی که مانند هر خوراکی دیگری در مصرف آن افراط نشود.

  • خاصیت ضد سرطان دارد
    مهم ترین خاصیت سیر ترشی را می توان توانایی آن در مبارزه با سرطان دانست. مطالعات نشان داده اند که سیر ترشی در پیشگیری از سرطان ریه و مغز بسیار موثر است. زیرا به دلیل برخورداری از آنتی اکسیدان ها از بدن در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کند. به علاوه در کاهش سرعت رشد سلول های سرطانی هم تاثیر بسزایی دارد. همچنین به دلیل خواص ضد ویروسی و باکتریایی که دارد در مبارزه با آنفولانزا بسیار موثر است و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

  • سیر ترشی فشار خون را کاهش می دهد
    سیر ترشی برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی و فشار خون بالا بسیار موثر است و سبب کاهش فشار خون و سطح کلسترول در افرادی که سکته کرده اند و یا در معرض بیمای های قلبی هستند می شود. در واقع پایین آوردن فشار خون بالا از مهم‌ترین خواص سیر ترشی است و پتاسیم موجود در سیر ترشی فشار خون را کنترل می کند. البته افراد مبتلا به فشار خون بالا نباید تنها به خوردن سیر ترشی اکتفا کنند و بایستی در کنار داروهای کاهنده فشار خون از سیر ترشی هم استفاده کنند.

  • دارای خواص ضد التهابی است
    سیر ترشی همچنین دارای خواص ضد التهابی است و می‌تواند به کاهش التهاب مفاصل و دردهای عضلانی کمک کند. همچنین برای عفونت گوش نیز مفید است. کاهش التهاب روده و کارکرد مناسب روده از دیگرخواص سیر ترشی است.

  • کم خونی را بهبود می دهد
    این ترشی به دلیل داشتن آهن خونساز و صاف کننده خون بوده و نقش مهمی در تولید گلبول های قرمز در خون ایجاد می کند. سیر ترشی رقیق کننده خون نیز است.

  • روند هضم غذا را سریع تر می کند
    این ترشی کمک فراوانی به هضم غذا کرده و نیز به دلیل داشتن فیبر سرعت هضم غذا را بالا می برد. همچنین در کنار غذاهای سنگین و دیر هضم بهتر است از سیر ترشی استفاده شود تا فرآیند هضم غذا در سیستم گورش با مشکل روبرو نشود.

  • کبد را تصفیه می کند
    مصرف سیر ترشی از کبد در برابر مواد سمی مثل نیترات که در بعضی مواد غذایی وجود دارند محافظت می کند و نقش مهمی در پاکسازی کبد دارد. این ماده غذایی کبد را از اخلاط سوخته و فاسد تمیز کرده و ناراحتی های کبدی را بهبود می بخشد.
    خواص سیر به قدری زیاد است که بیان همه این خواص در چند سطر ممکن نیست. دقیقا به دلیل خواص زیاد سیر است که این داروی معجزه گر را نیاکان ما در سفره هفت سین قرار می دادند و حتی به آن لقب نوشدارو هم داده اند.

سخن پایانی

صنایع غذایی ناصر با استفاده از مواد اولیه کاملا درجه یک و باکیفیت انواع ترشیجات بخصوص سیر ترشی قهوه ای را در اندازه های مختلف و در بسته بندی های بهداشتی تولید کرده است. این مجموعه با بیش از ربع قرن تجربه علاوه بر طعم خوشمزه و دلچسب، تازگی و کیفیت بالای محصولاتش را تضمین می کند.
صنایع غذایی ناصر با اتکا به شعار راز تازگی، رمز خوشمزگی بر آن است تا گامی بزرگ درتولید مواد غذایی باکیفیت بردارد.

مقالات مرتبط

layer

تماس با ما

آدرس:
تبریز، جاده تهران، بعد از پلیس‌راه تبریز-تهران، شهرک صنعتی عالی نصب، انتهای خیابان صنعت یک
طراحی و اجرا توسط:BeMance.ir