لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است

فقط یک ماه خاکشیر بخورید!

layer
تاریخ بروزرسانی:
۱۵ شهریور ۱۴۰۳
زمان مورد نیاز برای مطالعه:
5دقیقه

خاکشیر از تیره شب بویان و گیاهی یک یا دو ساله است، در دشت و کوهستان و باغات به صورت خودرو و در بسیاری از کشورهای دنیا می روید. این گیاه خواص زیادی داشته و حتی در طب سنتی هم از گیاهان پرکاربرد به شمار می رود. در واقع این گیاه از گیاهان خوراکی و دارویی است که در بین ایرانیان مصرف بالایی دارد. تخم های این گیاه به رنگ قرمز و قهوه ای بوده و بسیار ریز هستند و می توان آن را به صورت انواع شربت و ژله، دسر و حتی جوشانده مصرف کرد.
مصرف خاکشیر در طب سنتی هم به شدت توصیه شده و در بسیاری از موارد به عنوان یک درمان طبیعی برای بیماری های مختلف استفاده می شود. از آنجایی که خاکشیر طبع سردی دارد بیشتر در فصل تابستان مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص خاکشیر برای سلامتی

خاکشیر از زمان های گذشته هم در طب سنتی ایرانی و برای درمان بیماری ها و هم در سنت های درمانی چینی و دیگر کشورهای آسیایی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهم ترین خواص این گیاه رفع عطش و کمک به درمان جوش های صورت است. در این مقاله قصد داریم با دیگر خواص و فواید خاکشیر آشنا شویم.
این گیاه به دلیل جذب و ذخیره آب، منبعی برای تامین آب بدن در فصل گرما محسوب می شود. خاکشیر وقتی به آب اضافه می شود، آب را جذب کرده و حجم آب ورودی به بدن را افزایش می دهد. در نتیجه به رفع کم آبی بدن کمک می کند.

  • رفع مشکلات گوارشی
    از دیگر خواص مهم خاکشیر تاثیر آن بر سیستم گوارش است، این تاثیر به حدی است که می توان خاکشیر را معجزه گر دستگاه گوارش دانست چرا که با کاهش التهابات دستگاه گوارش و کمک به هضم غذا بسیاری از مشکلات مربوط به گوارش را حل می کند.

  • درمان کبد چرب
    خاکشیر تاثیر زیادی در پاکسازی و سم زدایی کبد و درمان کبد چرب دارد. این گیاه دارویی به دلیل داشتن خاصیت ادرار آور، سموم بدن را دفع کرده و بدن و علی الخصوص کبد را پاکسازی کرده و کبد چرب نیز درمان می شود. همچنین برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب می توانید از این نوشیدنی استفاده کنید.

  • رفع بیماری های پوستی
    خاکشیر برای درمان مشکلات پوستی، رفع جوش و آکنه، لک های پوستی و خشکی و ترک پوست گزینه مناسبی است، چرا که با پاکسازی سبب سم زدایی پوست شده و لک ها و جوش ها به مرور از بین رفته و رنگ پوست به مرور زمان روشن تر و درخشان تر می شود. خاکشیر همچنین به دلیل داشتن ویتامین C و آنتی اکسیدان ها مانع از پیری زودرس پوست شده و باعث افزایش رطوبت و نرمی پوست می شود.

  • لاغری
    خاکشیر مستقیما از طریق تاثیر بر چربی های اضافی کبد و افزایش دفع چربی از بدن در کاهش وزن و لاغری شکم و پهلو مفید است و می توان از خاکشیر به عنوان یک مکمل عالی برای چربی سوزی استفاده کرد. بهتر است برای رسیدن به وزن ایده آلتان هر روز صبح ناشتا یک لیوان ترکیب آب و خاکشیر میل کنید و این کار را برای مدت 3 هفته ادامه دهید تا اثرات آن را روی لاغری و سلامت بدن خود ببینید.

  • درمان سنگ کلیه
    کلیه با دفع مواد زائد و مایعات اضافی بدن، مانند یک فیلتر عمل کرده و مانع از تجمع مواد زائد در خود می شوند. به دلیل خاصیت ادرارآور خاکشیر، این گیاه دارویی تاثیر زیادی در پاکسازی سموم کلیه داشته و از بروز سنگ کلیه جلوگیری می کند. همچنین خاکشیر مانع از بروز التهابات کلیه می شود. در صورتی که مواد زائد از بدن خارج نشوند در کلیه تجمع کرده و منجر به تشکیل سنگ کلیه می شوند.

مصرف خاکشیر در تابستان

بدن در تابستان آب زیادی را از طریق تعریق از دست می دهد و این کمبود آب بدن باید از طریقی جبران شود. به همین دلیل در این فصل توصیه شده است که از دانه هایی مانند خاکشیر و یا تخم شربتی به طور مرتب استفاده شود تا آب مورد نیاز بدن تامین شود. این دانه ها همان طور که گفته شد حجم زیادی از آب را در خود جای می دهند و به افراد کمک می کنند تا کمتر در روز احساس تشنگی کنند. به علاوه مصرف خاکشیر می تواند تا حدودی افراد را از گرمازدگی دور کند.

 سخن پایانی

صنایع غذایی ناصر در کنار خوشمزگی و طعم خوب محصولاتش به کیفیت و تازگی آنها هم اهمیت می دهد و توانسته است گامی بزرگ در تولید مواد غذایی باکیفیت بردارد. خاکشیر نمکدانی ناصر با استفاده از مواد اولیه مرغوب تهیه شده تا مثل همیشه رضایت خاطر هم وطنانمان را به دنبال داشته باشد.

صنایع غذایی ناصر با اتکا به شعار راز تازگی، رمز خوشمزگی بر آن است تا گامی بزرگ درتولید مواد غذایی باکیفیت بردارد.

مقالات مرتبط

layer

تماس با ما

آدرس:
تبریز، جاده تهران، بعد از پلیس‌راه تبریز-تهران، شهرک صنعتی عالی نصب، انتهای خیابان صنعت یک
طراحی و اجرا توسط:BeMance.ir